tisdag 2 februari 2010

Ännu mer?

Jag såg nästan ingenting för snön som vräkte ner
O hela tiden kom det bara mer o mer o mer
Ja hela tiden kom det bara mer.

Ja, jag vet att jag har citerat Euskefeurat förut. Men nu kommer det verkligen bara mer och mer snö. Det är riktigt mycket snö nu igen. Svårast är att köra bil:

* Brotta sig in i garaget. Det är en driva framför dörren och en liten glaciär på taket. Glaciären kryper sakta men säkert neråt. Snart kommer den att omvandlas till en driva. Jag bävar för den dagen
* Lista ut var vägen svänger. Eller inte svänger. Det här med snöröjning är ju inte våran kommuns starkaste sida. Trots norrlandskommun som vi är.
* Hitta bilen framför. Någonstans där borta - kanske - det är en bil. Men snöröken är i vägen.
* Efter en arbetsdag, med motor- och kupévärmare, är det dags att bryta sig in i bilen igen. Med hacka och spade. Typ.
* Tillbaka hem till garaget. Nu har plogbilen kört förbi och puttat drivan mot dörren igen. Eller så har plogbilen inte kört förbi utan hela dagens snöande har lagt sig som en jämn filt över infarten.

1 kommentar:

Anna Ekman sa...

Trallar med i sången så högt att kanske grannen stämmer in. Deras gård är ganska insnöad, så han vat vad han sjunger om.
Jag hade ispansar idag. Fick hoppa in från passagerarsidan, innan jag kom på att jag kunde öppnat förardörren från insidan. (Den bjuder jag på:) Snörök Storstaan tor var ingen lek, alls, speciellt som om det finns typer som TVÄRBROMSAR när de blir omkörda. De ser säkert ingenting, men det gör inte jag som kör bakom heller och då är det ju dumt att inte fortsätta köra i samma takt som tidigare. *muttrar*