torsdag 15 april 2010

Våren är på väg - faktiskt!

Äntligen har våren kommit även hit. Idag är den dagen man ska byta däck på bilen. Till sommardäck alltså. Om man nu hade ägt ett par sånna vill säga. I julas kom jag på den smarta ideén att köpa nya vinterdäck. Sagt och gjort. Grjejen är bara att jag bestämde mig för att sätta mina nya däck på mina sommardäcksfälgar. Det betyder att jag hade nya, fina vinterdäck på gamla, fina fälgar. Och det är allt jag fortfarande har. Dock beställde jag nya idag :) Lite halvlaglig vill man ju ändå vara. Så jag byter snart till sommardäck.

2 kommentarer:

Marran sa...

Hej Bea!

Sofia berättade igår om din imponerande viktnedgång. Grymt bra jobbat. Känns riktigt bra att veta att det finns fler som klarar av det. Då borde det ju inte vara helt omöjligt för mig heller. Har ju bara kört 3 dagar än så än så länge känns det toppen. Känns som att största utmaningen blir när man ska börja om att äta igen och välja bort sådant som tidigare varit så naturligt att äta. Men det kanske är lättare att välja bort när man är lättare och kläderna sitter bättre. Kul att du kikade in hos mig. Ha det så bra. Kramar från Marran

Soffan sa...

Halvlaglig duger bra för mig! Och det måste väl ändå vara lagligare att köra med vinterdäck på sommaren än sommardäck på vintern? Eller?