måndag 8 mars 2010

Nä men, jag är nöjd!

Vaknade i natt, av skräck. Sängen vibrerade och ett dån, ett riktigt oljud, hördes. Stel av rädsla försökte jag identifiera ljudet. Ett ljud som jag inte hört på mycket, mycket länge. Det rasade från taket. Och inte bara lite. När jag väl kom på vad det var så kändes det rätt trevligt. För när det rasar från tak innebär det att det är varmt ute. Eller varmare i alla fall. Jag är så less snöande och kyla så jag välkomnade faktiskt ljudet av rasande snö från mitt tak. Trots att jag nästan dog av skräck en kort stund.

På väg ut till min bil fick jag en iskall droppe i nacken. Det droppade från garagetaket. Förutom den isande känslan och den blöta upplevelsen så kändes det också ganska positivt. Det betyder att den härliga våren har börjat visa upp sig.

Och kan du tänka dig, idag hade jag solglasögon på väg TILL jobbet. När hände det senast? När sist gick solen upp före mig?

Och trots att det är måndag morgon, trots att lovet är slut och trots att jag har ont i mina fingrar av allt virkande så är jag ändå ganska nöjd. Nöjd med det mesta!

1 kommentar:

Vissla sa...

Jaa, det känns som att livet har återvänt med ljuset. Hos oss har tyvärr skatorna också vaknat och fått vårkänslor kring kl 5.00. Jag skulle behöva ett gevär...//Helena