måndag 27 juli 2009

Kul med kataloger

Så här i mitten av sommaren, när räkningarna just är betalda och det faktiskt blev pengar kvar, är det roligt att få kataloger. Jag tycker verkligen om att sitta med en alldeles glansig och lite äckelbläddrad katalog. Med äckelbläddrad menar jag att den är gjord av ett sånt där glasigt papper som är obehaglig att bläddra i, speciellt med fuktiga fingrar. Men blöter man inte fingrarna så går det då absolut inte att bläddra...hmm, dilemma...blöta - inte blöta...

Ellos är en liten favorit. Det brukar alltid bli ganska många kryss i katalogen. Mamma är likadan. Vi sitter och kryssar tillsammans. Det finns mycket som är snyggt som man skulle vilja ha. Nog för att både vikten och självbevarelsedriften stoppar en hel del inköp så är det ju kul att titta och säga "om jag kunde så skulle jag".

Senaste katalogen ut är H&M. Ska ta mig en kopp kaffe och se vad dom har att erbjuda.

Inga kommentarer: