onsdag 22 juli 2009

VVFB

Jag vill bara klargöra det här nu för alla: Jag har INGEN Facebook och NEJ, jag kommer inte att skaffa någon heller. Måhända att jag är den sista som inte har en FB. Jaha?! Jag har en mobiltelefon (jaja..jag vet..) och jag har en bil. Med hjälp av min mobiltelefon (men jag vet!!!!) och min bil kan jag ha kontakt med precis alla jag vill. Jag behöver inte adda någon vän i cyberrymden för att få veta att han/hon har klippt gräset - jag kan hälsa på. Jag behöver inte veta vad hon som jag gick en kurs med -97 är för däggdjur eller vad min systers-jobbarkompis-dotters-exs-nyas-kusin har för favoritfärg. Nej, ville jag veta det skulle jag ha frågat. Och nej, jag anser inte heller att jag måste vara kompis med alla perifera människor som jag någonsin träffat. Eller som råkar heta samma som mig. Varför ringer inte dessa människor istället?

Jag var på en fest i lördags. Förövrigt en väldigt bra och rolig fest. Under middagen satt jag med tre tjejer som jag. 1) har varit vikarie med sommaren -03, 2) inte känner alls 3) min tremenning som bor i Kalmar och som träffat jättesällan. Naturligtvis kom samtalet in på att någon av dessa hade försökt adda mig på Facebook... och sen var det kört. Förutom tysken så var jag nog den enda på festen som inte hade ett konto. Skoja att jag fick försvara mig :) Det kom till och med förbi en kompis, som var ute och gick med sin hund, som kommenterade att hon försökt hitta mig på FB. Suck! Är det jag eller alla andra som är knäpp i huvudet?

"Facebook är ju så bra, nu behöver man ju aldrig ha kontakt med folk nå mer. Det är ju bara att logga in så har man full koll på sina vänner". Nu sas väl det här med en potion sarkasm och humor men visst ligger det nå i det?

Nej, det är inget för mig! Våga Vägra FaceBook!!

Ni som fortfarande känner att ni vill veta vad jag sysslar med om dagarna kan ju slå en signal eller hälsa på stugan.

2 kommentarer:

Linda sa...

:-D
Du har fortfarande mitt stöd, trots att jag är en sån där facebook-användare :-)
Har semester nu, så jag hör av mig nån dag. Fick f ö trösta maken hela kvällen för att du inte ville följa med och se Hammerfall ;-)

Jonas sa...

Måste ju bara säga att jag och min ingifta faster inte heller har Facebook! :)

Har för mig att min... hmm... jadu... Farbror? eller nått sånt inte heller har det... Du är inte ensam!