måndag 31 augusti 2009

Helgen som kom och gick

Förra veckan var ju första veckan med ungarna. Det är alltid en massa saker som inte är helt färdigt men man kommer inte på det förrän i skarpt läge så att säga. När man står där och ska ha just det där pappret eller just den där boken och man inser att de är någon helt annan stans. Ur kaos föds kreativitet konstaterade vi i morses. Och visst är det så. Jag är ju en hejdundrande fröken i kaos. Mest kanske för att det är ett naturligt tillstånd för mig och för att jag har svårt att fungera i allt för planerade miljöer. Jag kanske egentligen har en diagnos...vem vet.

Helgen var i alla fall väldigt efterlängtad och rolig. Fredag bjöd på en årliga surströmmingsfesten med kollegiet. Vi brukar ha kul sånna kvällar och fredagen var inget undantag. Jag, som var nykter, hade hur kul som helst. Jag har helt underbara arbetsvänner.

Lördag var flyttdag för kusinbarn med pojkvän. Bära, packa upp och diska var min lott. Dom kommer att få så fint i huset! Kvällen tillbringade jag med två av mina favvotjejer, S och K, i en soffa hos S. Vi skulle se en film men vi kan som aldrig till skott. Vi hade alldeles för mycket att prata om. Några koppar kaffe senare så var klockan sen natt och vi bestämde oss för att göra om det en annan gång. Förmodligen blir det inge film då heller men det behövs som inte.

Söndag tillbringade jag på ön hos min syster. Fick provköra den nya barnvagnen och umgås med lillan.

Och nu... sitter jag och känner mig redo för dagen. Ska nog hämta mig en kopp kaffe till och surfa runt lite innan jag funderar på lektionsplaneringar och annat viktigt.

Inga kommentarer: