måndag 31 augusti 2009

Utmaning: Ta sig från punkt A till punkt B

Jag skulle vara på en kurs kl 16.15. Kl 16 låste jag upp min ytterdörr och jäktade in. Tokkissade och försökte plocka med mig de grejer jag behövde för kursen.
Glömde ändå ett papper.
Jag bor i normala fall ca 5 min från lokalen och jag hade ca 12min på mig. Enklaste vägen är avstängde så jag visste att jag skulle vara tvungen att ta upp en gata tidigare för att komma fram till parkeringen. Det jag inte hade kommit på var att det är nån slags rusningtrafik runt 16-snåret. Det blev jag ju snabbt varse. Mest för att det var lååång bilkö genom en rondell där jag skulle svänga vänster, för att komma upp på den där tidigare gatan jag nyss nämnde. Snabbt beslut var att ta höger upp på en annan gata för att sen svänga tillbaka vänster. Men då sket det också sig. Just där skulle dom lägga ny asfalt, just då. Slut på gator som är raka vägen, dags för omvägen. Omvägen blir flera kvarter och flera trafikhinder värre. Vet ni hur fort tiden går när sånt här händer? Jag kom inte i tid. Jag var 3 min sen. Det betydde att att inte fick vara med på själva intoduktionen utan fick sitta utanför ytterligare 15 min. Suck. Nästa vecka skippar jag att kissa och tar med mig alla grejer till jobbet så jag kan köra raka spåret.
Jag fick ett nytt sånt papper som jag glömde hemma.

Inga kommentarer: