tisdag 1 september 2009

Fördelar/Nackdelar

Idag tänkte jag fundera kring att jobba på en byggarbetsplats.

Fördelar:
* Vi kommer att få en sjukt fin skola efter jul.

Nackdelar:
* Jag har mitt klassrum långt ifrån mitt arbetsrum. Långt ifrån persoalrummet och långt ifrån närmaste damrum.
* Det bullrar och lever om.
* Det kör omkring en massa stor, läskiga maskiner där jag ska gå.
* Skolgården är avstängd till stor del så att ta sig från barackerna till personalrummet är som att delta i ett visuellt orienteringslopp där man ser vars man ska men vet inte hur man ska gå dit.
*Det ligger skräp och trasiga saker överallt.
* Lite då och då så grävs det av nån kabel eller dom måste stänga strömmen.
* Barnen är för nyfikna på bygget för sitt eget bästa.

Nu höll jag på att glömma den största fördelen:
* Alla byggjobbare!!! ;)

Inga kommentarer: