onsdag 9 september 2009

I väntan på 007

Förra året körde jag och tre andra tjejer rätt mycket bil. Vi pendlade mellan de olika orterna och tävlingarna som ingick i Tjej Klassiker. Det blev som sagt en hel del bilåkande/körande. Rätt snabbt så började vi roa oss med att leka "Gul Bil". Det går ut på att man snabbast ska ropa "Gul Bil" när man ser en gul bil. Den som hinner först får ett poäng. Den som ropar men sen visar det sig vara fel så får man två straffpoäng. Under 80 min till Vansbro blir det många poäng, både plus och minus.

Den här terminen har jag en samåkningskompis som jag försökte introducera i leken. Men det slutade med att han fick mig över på sin lek. Den går ut på att samla registreringsnummer. Man börjar på 001 och ska sen se bilarna i rätt nummerföljd. Själv är han (och hans familj) på 092. Jag som är nybörjare är, efter idag, på 006. Jag är nog också en trafikfara...trots att jag är kvinna och kan köra bil, prata i telefon och spana efter nummer samtidigt så är det nog lite väl mycket att göra, speciellt när de övriga i världen väljer att vägarbeta eller göra tillfälliga lösningar på vägarna. Tyvärr är det rätt maniskt...det går som inte att låta bli heller. Men gissa att jag ser många gula bilar utan att få poäng!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Bea!
Fortsätt med att komma till 10 ex.
BAU 631, alltså 6+3+1=10 eller ALA 703, 7+0+3=10. Jag är nog oxå lite trafikfarlig då o då eftersom jag o min son håller på med gulbil o siffror samt att komma till 10.
Har ni fått de ny möblerna till skolan? Jag ska komma föbi o kolla.// Helena