onsdag 2 september 2009

Nu har det börjat!

Idag var första innebandyträffen. Jag väljer att kalla det för träff, för så mycket spel blev det ärligt talat inte. Vi är ett gäng tjejer som spelar mot och med varandra en gång i veckan. Det är riktigt kul! Ibland går det bra, ibland går det sämre. Men det roliga är att hur det än går så är man välkommen. Fram tills i fjol spelade jag med killar. Jag var ofta ensam tjej och vi spelade hårt och fysiskt. Jag kom hem varje gång med blåmärken eller muskelbristningar. Det var mer en regel än undantag. Hade jag inte ont hade jag inte spelat nog mycket. Nu när jag spelar med tjejer....så är det ingen skillnad! Förra året skadades 2 svårt och vi andra började varje träff med att redogöra hur ont vi hade sen förra gången. Tro mig. Det är kul!

Inga kommentarer: