onsdag 2 september 2009

Att gå vidare

Jag har börjat förändra mitt liv. Jag har börjat en kurs som bara är till för mig. Mitt välbefinnande. Det innebär att jag börjar göra vissa val i livet, att inte fastna i det gamla. Att gå vidare. Både mentalt och fysiskt.

Förra veckan var jag på personlig träff med min tränare. Vi la upp strategier och mål. Och en stor del i del hela är att vara mentalt med hela tiden. Att utveckla mig själv så att mina hjärnspöken försvinner eller ersätts med små, små obetydliga, lätthanterliga små-Laban. När jag satt mig i bilen och startade så slog radion igång, som vanligt. Den här gången kom jag mitt in i Sarah Dawn Finers Moving on. Trots att låten kanske skrevs om förlorad kärlek och hjärtesmärta så kände jag att orden hon sjöng även var till för mig:

I’m moving on
And I’m gonna get stronger now
And nothing will break me down
I will not give in to doubt
Those days are gone
I can be who I wanna be
And start living my life for me
I believe it finally
I’m moving on

1 kommentar:

Soffan sa...

Yes my friend, you are really moving on!