fredag 7 augusti 2009

Sommaren som kom igen

Sommaren kom verkligen igång igen. Solen har strålat som om den inte förstår att semestern snart är slut. För en del. Inte för mig. Än. Hihi. Till och med badvattnet har blivit varmare med tiden. I vanliga fall brukar det vara lite hurvigt och kallt om nätterna, just så pass att man tar på sig långbyxor. Men inte ens så är det. Flera kvällar i veckan har jag begett mig ner till älven efter kl 21 på kvällen. Då ligger vattnet spegelblankt och solen lyser varmt och inbjudande på sin väg ner.

Idag har jag legat på badstranden. Nu menar jag faktiskt den riktiga badstranden, den officiella, stora, Nordens Riviera som den också kallas. Jag, Ami och barnen hade en liten filt och matsäck med oss. Vattnet var varmt och stranden var långgrund. Och ryggen blev bränd.

Nu sitter jag här och tänker på min vän Åsa som går Fjällräven Classic. Jag skulle ha gått med henne men mina knän sa ifrån. Kanske nästa år... Heja Åsa!

Inga kommentarer: