torsdag 12 februari 2009

Dragkedjor och blixtlås

Igår sydde jag en kjol. En jättefin kjol. Och billig eftersom jag fick det mesta rätt gratis av syfröken och för att själva tyget var inköpt på IKEA. Är det en sak jag borde ha lärt mig så är det att man får det man betalar för...

Kjolen skulle jag ha på kvällen när jag, F och M skulle gå ut på restaurang. För att riktigt fira att vi alla tre var på samma ställe. Då skulle jag ha den nya, fina kjolen. Skulle... så fort jag kom hem till F och fick på mig sagda kjol så kände och hörde jag hur det gick sönder i dragkedjan. Totalt förstörd kjol. Inte kunde jag ha den...det kändes som om jag fick en spark i baken av min egen snålhet. Hade jag bara lagt ner lite mer pengar på kjolen så hade den säkert hållit. Tror jag.

M hade det inte så mycket bättre. Efter att ha bott i södra Sverige större delen av 2000-talet så var hon inte riktigt van vid kyla. Jodå, hon var klädd. Mössa, vantar, halsduk och en lång, fluffig jacka... med en dragkedja som inte fungerade. Om det var en billig jacka förtäljer icke historien.

Kvällens skälsord blev: Dragkedja!

I övrigt så var det en jättekul kväl med tjejerna!!!

2 kommentarer:

Gudmodern sa...

Tur att trivseln inte förstördes av dessa gudsförgätna dragkedjor! Kanske kardborre/tryckknapp eller annan pålitlig konstruktion nästa gång/kjol. ; )

Anna Ekman sa...

Jag hoppas att du fått på en ny dragkedja, för jag vill verkligen se dig i finsnyggkjolen.