måndag 2 februari 2009

Vinter, Valls och Vader

Det finns en liten, söt slalombacke lite utanför stan. Där har jag spenderat fantastiskt många timmar som ung. Jag bodde bara några kilometer därifrån så det fanns alltid tid för lite slalom eller bräda. Men tiden gick och jag blev vuxen och slutade vara i den lilla, söta backen. Det var inte så att jag började vara i någon stor, vuxen backe..nej, jag slutade mest bara.

Idag när jag var där igen, i den lilla, söta backen så insåg jag hur många år som faktiskt har gått sen jag var där sist. Jag köpte nya, begagnade pjäxor i fredags så jag var ju tvungen att testa. Men ärligt...det sitter nog inte så mycket i pjäxorna. Det sitter nog mest i alla de där åren jag inte har åkt skidor. Så jag och Ami tog oss en tjuvtränar-utflykt till backen och kom fram till att alla våra kroppsdelar inte delade våran entusiasm över att stå på skidor igen. Speciellt inte vaderna...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inte alltid så lätt att ta tag i något som man inte gjort på länge, men med träning brukar det ju funka. Lät väldigt mysigt dock :) Kram

Gudmodern sa...

Skam den som ger sig. Vaderna kanske tar det bättre nästa gång, och nästa och nästa.. ; )

Tack för senast. Mycket trevligt. Det gör vi om snart igen. Just nu är jag i flyttartagen, men det behövs ju pauser ibland.
Kram,