onsdag 25 februari 2009

Inget att klaga över

Nä, så är det faktiskt. Det är int så dåligt att leva ändå...

Jag har just kommit hem från söta S, där det alltid finns en kopp kaffe och de senaste uppdateringarna från våra skilda världar.

Nu - efter det att vädret har kommit på att det är vårvinter - har vi behaglig temperatur på -2, -5 så där...förmodligen även några plusgrader i solen. Jupp, vi har ju sol. Igår fick jag betalt för att gå ut å gå, i solskenet.

Idag bjöd min underbara kollega på hembakt matbröd och ännu mer semlor. Hon hade även gjort egen mandelmassa. Jag säger då bara det! Så väldigt gediget! Nu puttrar mitt sushiris i sin panna och min spikmatta hägrar. I morgon kommer också att bli en bra dag - sushi till lunch och bandy på kvällen.

...jag skulle kunna berätta om mina bananflugor som flyger omkring i min lägenhet...jag har verkligen ingen aning om hur dom har kommit in till mig...men det vore ju att klaga. Jag skulle kunna berätta om stressen på jobbet men det vore ju också att klaga. Jag skulle kunna berätta om hur lite pengar jag har kvar den här månaden men det vore ju också att klaga. Så varför ska jag berätta om det?

4 kommentarer:

Maria Li sa...

Du skriver helt underbart vännen! Har satt din blogg på favoriter. Jag ser fram emot fikat till veckan. Kram!

Bea sa...

Maria Li: Varför är jag inte betrodd att lämna kommentarer på din blogg? Jag kan läsa men inte kommentera...

Maria Li sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Maria Li sa...

Nu har jag fixat det... tror jag :) Pröva igen!