söndag 1 mars 2009

Två nya ord

Av en slump så börjar mina favoritord på S. Som jag tidigare har nämnt så innefattar det bland annat ord som skidor och söndag. Idag är det just söndag och det är skidor på tv. Inte vilka skidor som helst utan Vasaloppet. Heja L! Heja I! Jag har några vänner som åker idag. Jag är riktigt imponerad! Förutom att jag är imponerad över mig sälv för att jag har åkt TjejVasan (jupp, där fick jag in det igen) så är jag imponerad över de som ställer upp i stora Vasan. För attans vad det krävs krafter - både före, ute i träningsspåret och under själva loppet tillsammans med tusentals andra. Impad som sagt.

Men fler ord på S... Det jag vill lägga till är Sportlov. Äntligten fick även jag sportlov! Jag behöver det verkligen. Jag känner mig alldeles slut i jobbhuvudet. Nu ska jag bara slappa (bra ord på S) och göra roliga saker.

Helgen började riktigt bra med just det där att göra roliga saker. Jag tog min bil och levererade mig själv till min systers stad på fredagen. Jag hann med en spontan shopping (Oh, bra ord!!!) utan dess like innan jag tog mig vidare ut till den lilla ön där min syster och svåger bor. Lördagen tillbringade vi utomhus i det vackra vädret. Mamma och pappa tittade förbi och vi grillade mat över öppen eld och åt utomhus. Precis som man ska när man har sportlov!

Ett annat ord som hör till sportlov är Skoter. Igår var riktigt kanonläge för skoter. Jag och svågern tog skotern och körde runt bland kobbar och skär ute i skärgården. Riktig frihet med en motor! Och så ska det vara när det är sportlov!

På hemvägen passade jag på att hälsa på mina absolut nordligaste vän, som i sin tur hälsade på sina föräldrar. Schlagern gick på i bakgrunden och dom hade bakat underbara muffins. Det var en absolut perfekt avslutning på en trevlig minisemester!

Idag är det som sagt söndag och jag har en bjudning att gå på. Jag har handlat present och känner mig redo för drabbning. Jag ser faktiskt fram emot att träffa folk! Jag sprang faktiskt ihop med en tjej i fredags, som jag inte hade träffat på...3år? men som jag kommer att träffa idag igen. Vi har en del att ta igen kom vi fram till.

Inga kommentarer: