onsdag 18 mars 2009

Att krya på mig

Jag vet knappt hur man gör. Hur gör man när man kryar på sig? Jag valde, efter stor vånda, att stanna hemma från jobbet idag. För att krya på mig.

Mamma hade postat värktabletter och vitaminer genom mitt postfack i morse. För att jag ska krya på mig.

Min syster, som är höggravid, tycker att jag ska krya på mig så jag får träffa bäbben när den kommer ut.

Om några minuter ska vårdcentralen ringa upp mig...inte för att jag tror att dom vet hur man gör när man kryar på sig. Sist jag var sjuk var jag ju sjuk mellan september och december. Det är ganska god tid att krya på sig...

Det här är vekligen inget "surt sa räven" inlägg utan jag behöver tips på hur jag ska krya på mig! Eftersom jag har en hel lång dag framför mig så kan jag ju passa på att krya.

Men framförallt: hur gör jag för att inte blir sjuk stup i kvarten??

1 kommentar:

Maria Li sa...

Hmmm.. Edwin blev sjuk hela tiden, förkylningarna avlöste varandra. Min barnläkare sa då åt mig att köpa magdroppar på apoteket, sådana som innehåller magens naturliga bakterier o.s.v. för tydligen stämmer det att stor del av immunförsvaret sitter i magen. Det har funkat! Det finns tabletter, typ Bifiform o.s.v. på apoteket. Kanske det funkar?
Kram på dig sjuklingen!