tisdag 3 mars 2009

Andra ord på S

Jag fortsätter mitt S-tema. Den här gången ska jag redovisa för S-ordens baksida. Just nu har jag Sjukdom. Jag har ingen aning om vad jag har men jag mår inte bra. Jag vaknade i natt och låg vaken en timme, med känslan att något var fel. Jag borde lyssna bättre på min kropp...men istället så ignorerade jag den som vanligt. Vi hade ju en date på stan, jag och mina två vänner och deras barn. Gå i affärer och sen fika...det gick inte så bra. Affärerna var tråkiga och jag hittade inget att köpa. Bokade frisörtid bara. Och mitt i fikat började jag må jättedåligt. Tack och lov så är det inte längre från stan till mig. Sen dess har jag sovit. Sovit och sovit. Nu krälade jag upp, ringde mamma. Tack och lov för mamma! Trots att jag är 32 så är det skönt att kunna ringa mamma och be henne handla sjukismat till mig: ProViva, A-fil och Brandt-skorpor.

Nu sitter jag här i soffan, huttrande men fullt påklädd, 38,5 i feber och ont i kroppen. Jo, det lutar åt influensa... suck.

Inga kommentarer: