måndag 23 mars 2009

Här är ditt kylskåp

Är det någon mer är jag som kommer ihåg Här är ditt kylskåp? Det var en serie där en kock, Jan Boris-Möller, for hem till kända svenskar och lagade mat utifrån vad dessa hade i sina köksskåp. Jag kommer ihåg avsnittet när han var hemma hos Doctor Alban..jo, han är ju en känd svensk. Han hade i stort sett bara en burk krossade tomater i sin ägo. Av detta blev det en sorts soppa med nå typ av snax.

Det jag vill komma till är att jag skulle behöva en kock just nu. Jag tittar in i mina skåp och får ingen inspiration så där direkt. För två veckor sedan när jag var sjuk åt jag pulvermos. Bara pulvermos. Det är nog den värsta kulinariska botten jag har någonsin har nått. Jag brukar annars vara rätt bra på att laga mat och baka. Men nu är det inte så.

När jag och C gick gymnasiet hade vi två standardrätter: spagetti med a) svampstuvning, b) riven ost och svartpeppar. Jag hade dock tänkt mig något mer proteinrikt idag. Kanske...

Enklast skulle ju vara om nån helt enkelt bjöd hem mig på middag...men så tur lär jag ju inte ha ;) Och dessutom måste jag ju göra lunchlåda till i morgon...

Uppdatering: Jag har just fått veta att Doctor Alban även hade ett grönt äpple och vaniljsås hemma. Tack Kungälv!

Inga kommentarer: