onsdag 18 mars 2009

The Virus

Nu har jag fått fin, fina saker från apoteket:
  • Bisolvon - mot hosta
  • Rinexin - mot inflation i bihålorna
  • Bricanyl - för luftvägarna
  • Rhinokort - för svullna slemhinnor i näsan
  • Panodil - för värk i revbenen. Jag har hostat och nyst ett revben ur led. Det gör rätt ont att andas, skratta, hosta och röra mig.
  • C-brus - för att det är gott.

Om inte det här hjälper efter 10 dagar ska jag fara och ta tester för en eventuell mykoplasmainfektion. Den kan eventuellt botas med antibiotika men lika gärna så läker det ut av sig själv...om nån månad..eventuellt. Eller så har jag bara en vanlig förkylning. Ett litet virus.

Men annars har jag det bara bra! Jag virkar och virkar. Det är helt klart min nya drog. I morgon ska jag kanske städa...det är inte helt smärtfritt att sitta hemma och titta på dammet som dansar runt i lägenheten.

Inga kommentarer: