torsdag 19 mars 2009

Ordbajs

Alla känner vi väl igen termen ordbajs. Alla har vi väl mer eller mindre ofta använt oss av just ordbajs. Ibland är det just ordbajset som kan rädda hela tillställningen. Andra gånger är det ordbajset som är skillnaden mellan en bra deal och en dålig deal. Ibland är det just bara ordbajs - utan innehåll och substans.

Ibland är jag bra på att ordbajsa och ibland får jag inte ur mig ens minsta lilla fjärt. Förra året skrev jag och en kollega en ansökan, full med ordbajs, som beviljades och gav oss 24000:- Ikväll sitter jag med en ny ansökan - som kan bevilja mig ett klassrum fullt med den senaste tekniken. Och ikväll är ordbajset slut.

Min gudson har fått en ny bok. Den heter "Från glass till bajs" och innehåller en massa fina pop-up bilder och faktatexter om hur det man stoppar i sig tillslut kommer ut som bajs. Är då slutsatsen att jag måste äta mer glass för att kunna ordbajsa ut ett personligt brev för min ansökan. Eller kan jag helt enkelt vänta tills gudsonens mamma återkommer från barnnattandet så hon kan hjälpa mig ordbajsa.

Jag önskar verkligen att jag var bättre på att ordbajsa på kommando!

Inga kommentarer: