tisdag 24 mars 2009

Mera Mat

Jag skulle vilja stanna vid ämnet mat ett inlägg till. Idag, efter jobbet, svängde jag förbi Ami&CO. Där hade hela familjen och nära vänner samlats för att elda i grillplatsen. Där vankades det kaffe och småplättar till barnen. Till oss vuxna gräddade vi slobben - pitemål för fläskpannkaka i plättform över öppen eld. Det är fruktansvärt gott! Och allt blir ju så mycket godare om man äter det ute!

På torsdagar har jag och Ami sushi-torsdag. Det går ut på att vi helt enkelt äter sushi till lunch. Jag tycker verkligen om sushi. Jag tror att jag skulle kunna äta det oftare än vad jag gör. Det enda som stoppar mig är att det är lite bökit att göra och dra med till jobbet. Nu på torsdag blir det dock inge sushi. På torsdag har vi friluftsdag. Det innebär ännu mer mat ute. Jag ska till den lokala slalombacken och njuta av solen. Förhoppningsvis blir det sol. Jo, visst blir det sol. Helt klart blir det sol. Jo, kom igen nu. SOL. Då ska jag och Fräulein A sitta och hålla elden vid liv medan alla våra ungar roar sig i backen.

I övrigt så har jag virkat och virkat. Det har helt klart blivit en drog. En ganska fridfull drog. Men det hade varit trevligt att ha något annat att göra. Igår konstaterade en av mina vänner att hon verkligen måste skaffa sig en karl - hon är så less på att äta middag framför Vänner. Jag känner likadant...fast med virkningen då...

Inga kommentarer: