onsdag 4 mars 2009

Funderingar över tiden som var

När man, som jag, är ledig en vardag kan man passa på att ta en titt på sin uppväxt. Ja, nu menar jag inte hur jag blev uppfostrad av mina föräldrar eller hur jag lekte tillsammans med mina kamrater i skogen...nej, jag menar den del av min uppväxt som stod för drömmar, mode och ideal. Jag pratar naturligtvis om tvprogrammen. Jag pratar Knight Rider, jag pratar Falcon Crest, jag pratar Dallas...ja, ni fattar.

Vad var det med David Hasselhoff och K.I.T? Vad var det som var mest tilltalande? Jag tror att jag gillade bilen bättre. Lite så där mystisk. Nu går hela Knight Rider-serien i repris varje morgon. Och tyvärr är det inte alls samma sak längre... lite besvikelsehantering.

Lance...någon mer än jag som tyckte han var snygg? Dagens avsnitt av Falcon Crest beskrivs så här i tv-guiden:
Amerikansk dramaserie från 1984-85. Angela Channing är den oomstridda vindrottningen i Tuscany Valley i Kalifornien, ivrigt understödd av sin stöddige dotterson Lance. Men även Angelas brorson Chase Gioberti och hans familj ägnar sig åt vinproduktion och under den familjära och vinskimrande ytan är rivaliteten och konkurrensen familjerna emellan stenhård. Angela har även problem med sin döde makes oäkta son Richard Channing. Del 126.
Visst känner ni hur mysig man blir i kroppen när minnena återvänder?!

Dallas går tyvärr inte i repris just nu. Men jag fick en Dallas-kortlek i julklapp...det räknas!

Har jag glömt något? Vad fick dig att gå igång back in the days?

Inga kommentarer: