lördag 7 mars 2009

Innan sen

Kranen/blandaren till min dusch droppar. Ibland rinner den till och med. Ibland kan jag inte ställa om från dusch till kran när jag ska fylla mitt badkar. Ibland, ganska ofta, kan jag inte skruva av den helt. Det gäller att ha ett slags juckande handlag när jag ska vrida av vredet. Jag har ju som vant mig att leva med det men alla som är här kommenterar den defekta kranen. Det kanske är dags att göra nå åt den då...

...det är faktiskt inte svårare än att jag ringer hustomten som kommer och byter blandare åt mig. Det ingår i förmånerna med att bo där jag bor.

INNAN jag kan ringa tomten så måste jag fixa fönstret. De som byggde mitt hus tyckte det var en bra lösning att placera ett fönster i duschen. Enligt reglerna för huset så får man inte blöta ner fönstret som inte är helt fuktspärrat. Bra placering! Jag måste sätta upp någon slags gardin för fönstret så att jag inte duschar på det - igen.

INNAN jag kan sätta upp någon gardin måste jag måla fönsterlisterna.

INNAN jag kan måla om måste jag maskera övriga omålbara ytor: väggen, glaset, handtaget, persiennvredet, gångjärnen. Ja, men ni vet, allt piller.

INNAN jag kan maskera så måste jag putsa bort lite fnas och fras från listerna.

Men innan jag gör allt det där så måste jag sitta lite till här i soffan och samla kraft.

Inga kommentarer: