tisdag 17 mars 2009

Att komma i tid

I morse vaknade jag. Jag vaknade tidigt. Jag vaknade så tidigt som jag nog aldrig har vaknat förut - och jag steg upp! I vanliga fall brukar jag snooza tre, fyra gånger med hjälp av klockradion för att sedan somna om med Roger, Titti och Gert någnstans i mitt undermedvetna. Men inte idag. Idag, med hjälp av en hel del snor, steg jag upp 6.03. När klockan var 7.15 var jag helt klar. Jag hade duschat, ätit frukost, sminkat mig, packat med min mina saker, naturligtvis klätt på mig OCH även hunnit med att se sporten från igår. Grattis till min kollega med den svart/gula halsduken!

Eftersom det kändes dumt att bara sitta av tiden hemma så begav jag mig till j0bbet. Det kändes som om jag var på studiebesök i min vardag. Jag fick känna på hur det var att vara först på jobbet! Jag fick välja parkering - istället för att göra som jag annars brukar, ta den ruta som är över. Jag var först i personalrummet så jag hade redan myst ner mig i ett hörn i soffan med en kopp varm dryck när min första kollega kom. Vanligast är det jag som måste ta en trästol och dra till soffgruppen om jag vill dricka kaffe tillsammans med de andra.

Summan av kardemumman är att jag förmodligen inte kommer att göra om den här morgonen. Visst var det trevligt men jag föredrar att sova!

Inga kommentarer: