tisdag 3 februari 2009

...typ...

Idag har jag hört mig för med min kollega och som av en händelse även är slalomtränare...tydligen är det så att man inte ska behöva staka sig nerför backarna. Inte ens i familjebacken på Vallsberget! Tydligen ska inte skidorna ha en vit hinna under sig heller. Konstigt. Mina har just sagda hinna och glider knappt nerför backen. Men aha, det är det som är problemet!!! Det är inte mina pjäxor, inte mina vader eller alla de år jag inte har åkt skidor - det är mina skidor. Min kollega erbjöd sig (nästan helt frivilligt) att vaxa och slipa mina skidor. Så nästa gång har jag inget att skylla på..typ...

Dagen har även innehållit en intervju. Jag har ett samarbete med universitetet som då och då skickar studenter till mig. Lite skumt är det att bli intervjuad om hur jag ser på styrdokumen och hur jag jobbar med elevinflytande. Jag skulle vilja säga "men int vet ja!" men det går ju inte så istället flummar jag runt med vackra ord som studenterna blir imponerade av...typ...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har suttit här och läst din blogg, och skulle just till att lämna en kommentar, då det slog mig ... att kanske är du Bea som jag kände när jag "jobbade" på Porsnäs...?? innan jag åkte till Irland och blev fast..??