lördag 21 februari 2009

Sushischwiimen

Känslan av att ha ätit för mycket mat, känslan av att inte orka röra sig eller att böja sig...den har väl alla haft? Antingen är det av palt eller så är det av julmat. Idag är det sushi! Jag älskar verkligen sushi. Jag skulle kunna äta det en gång per dag om jag bara hade möjlighet.

Idag hade jag möjlighet! Idag fyller jag år så då bestämmer jag. Vi var fyra vänner som geggade ris och rullade fisk, lindade räkor och hackade gurka. Det blev riktigt gott och när man gör saker tillsammans så blir det också roligt. Och mättande! Sushi kan jag inte äta med måtta...

Till kaffet, satt vi åtta vuxna i trettioårsåldern,i soffan och pratade bland annat pension och bilolyckor vi medverkat i. Det kanske inte låter så roligt... men tänk då in att i bakgrunden spelar MoraTräsk sina hitlåtar. Låtar som vi faktiskt mer eller mindre kunde. Jo, för vi var faktiskt också med på den tiden när man gick på tigerjakt. Än så länge står vi med en fot i varje läger - MoraTräsk vs pension.

Nu ligger jag här i soffan, fortfarande lite för mätt, och väntar på fler besök. Jag tycker om att fylla år!

Inga kommentarer: