måndag 18 maj 2009

BBC ljuger :)

Berlin weather enligt Bea:

Torsdag
Sol
Fredag
Sol
Lördag
Några stänk regn sen sol
Söndag
SOL
Måndag
Regn men å andra sidan så var vi bara i Berlin fram till kl 11 på förmiddagen.

Så man kan säga att jag har fått revansch på Berlin. Till och med lite solbränna som bonus.

Eftersom det var mitt och A´s andra besök i staden så kände vi oss ganska hemma. Jag kan ju fortfarande inte språket så bra...jag fårstår mer än vad jag någonsin tänker försöka mig på att uttala. Nu så hade vi med oss 6 elever så vi fick göra allt igen. Se alla kända platser och prova på inhemsk mat.

Men vad är det med barnen av idag? De vi hade med oss blev trötta efter nån timme. De var inte alls vana att gå. Om kvällarna att de hellre inne på hotellrummet och såg tysk tv än drog ute på stan. På lördagskvällen var alla helt slut av att gå på stan, så de köpte på sig godis och chips - för att sitta inne och se schlager. Dagens ungdom!

Jag har i alla fall köpt världens snyggaste skor, två par jeans och lite krimskrams. En lyckad helg!

Inga kommentarer: