måndag 4 maj 2009

Blonds have more fun

I helgen har jag känt mig lite nere. Trots att jag har haft en massa kul saker att göra så har jag ändå inte varit på topp. Jag är inte i form för beach-09, jag är kräsen, jag har ogjort lite saker som jag borde göra, jag jämför med förra året, jag har för många negativa saker på min lista för att det ska kännas helt ok. Mycket är bara hjärnspöken som jag kan tänka bort. Mycket ordnar sig så småningom. Det som inte går att lösa just nu kan man ju alltid skjuta upp till sen.

MEN en grej som alltid funkar och får mig på bra hurmör är ju att färga håret. Eftersom hår bara är hår så brukar jag släppa loss.

Det senaste året har jag gått från:
blond med svarta och oranga slingor,
till mörkbrun,
till koppar med svarta slingor,
till platinablond med svart,
till platina med rött och svart,
till orange och rött med svart,
till lysorange med svart för att nu...

...Ta-da! Blond! Jag (och min fantastiska frissa) tog bort all färg som inte var naturligt. Sen blekte vi upp och tonade ihop min frisyr. Slutresultatet blev det närmaste min naturliga hårfärg som jag har haft på flera, flera år. Eftersom jag har haft sååå mååånga olika färger och nyanser så försvann inte allt. Så jag har en rätt schysst melerad blandning i mitt rätt så naturligt blonda hår. Dessutom så klippte jag mig i en sommarfrisyr. Nu måste jag bara ut och sola nacken :)

2 kommentarer:

Bara för idag sa...

Vet du, kära vän... Blont låter fint. Jag tycker nog att lysorange med svart är du när det gäller hall men inte hår. Vad hände med luggen nu då?

Maria Li sa...

Jag vill ju se resultatet. Sätt ut en bild på ditt vackra jag så att jag får se :)