lördag 23 maj 2009

Långhelg!

Torsdagen började med att jag vaknade av klockan 06.10. Förvirrat stirrade jag på de röda siffrorna och försökte komma på vad som var fel. För fel kändes det. Hela min kropp skrek syntax error. Var det inte så att jag hade sovmorgon eller ännu bättre - ledig? Eller var jag bara förvirrad? Eftersom jag jobbade hela två dagar i veckan blev jag lite lätt "dyngenvill". Mitt i allt så tog jag en chansing och slog av klockan och somnade om. Rätt beslut visade det sig:) Dagen förlöpte riktigt bra. De svarta molnen som hotade vid horrisonten stannade kvar där. Jag och Kandidaten lunchade på stan och fick surrat av oss en hel del.
På stugan hade pappa eldat i min kamin så min lilla stuga var varm och skön. En Morden i Midsomer-dvd, eld i kaminen och nytvättade sängkläder är så nära perfekt man kan komma en försommarnatt på stugan. Dock vaknade jag mitt i natten av att jag höll på att frysa ihjäl. Men sånt går ju alltid att fixa till med ett extratäcke!

På fredagen passade jag på att hälsa på i en annan stuga. Solen sken och de svarta molnen höll sig fortfarande kvar vid horrisonten. Eftersom stugans ägare bor i Kiruna träffas vi inte så ofta, tyvärr. Men så ännu mer trevligt när vi väl ses. På fredagen kom också Syster och lilla A hit till stugan. Tyvärr är pappan i den lilla familjen tvungen att tjäna vårt fosterland så han kan inte vara med oss. Han får väl ta igen det en annan helg!
Magni kom på besök fram på kväll och var på så sätt den första för i år att skriva i gästboken :)

Idag är det lördag. Jag har fortfarande ingen koll på vad det är för dag. Jag har varit tvungen att fråga syrran två gånger - två gånger!! - medan jag har suttit och skrivit det här inlägget, vad det var för dag ditt eller datt hände. Suck. Tydligen är alla överens om att det är lördag idag. Jag får väl tro det då.

Nu låter lillan. Bäst att moster sköter om henne...om nu inte mormor hinner först...

Inga kommentarer: