söndag 10 maj 2009

Underbara helg

I fredags tog jag min nyservade bil och körde norrut. Jag fick trevligt sällskap av en kul prick som förgyllde min bilfärd. Jag passade på att köpa en trevlig ampel med tillhörande jordgubbsplanta på Blomsterlandet innan jag kom fram till min syster och hennes lilla familj. Jag hade bjudit in mig själv till den lilla ön för att lukta på lillan. Efter en god middag, trevligt sällskap och några glas vin (vi nämner inte hockeyn) så somnade jag som ett litet barn.

På lördagen hälsade jag på hos mamma och pappa. Min kusin med man var där och frestade föräldrarna med nya broschyrer på årets och nästa års husbilsmodeller. Lördagskvällen tillbringade jag med mina nya virkböcker. För dig som gillar att virka kan jag verkligen, verkligen, verkligen rekomendera en bok och en hemsida.

Idag, söndag, har jag gjort vår på stugan. Jag har krattat och rensat ogräs. Jag har hittat 18 små, små tulpanskott som har letat sig upp ur mossan. Förra året satte jag en hel del lök men jag tror inte att alla klarar sig. Det är för kärvt klimat där ute vid havet, tror jag. Eller så har rådjuret ätit upp dom. Jag har även hunnit med att hälsa på min andra familj, det var sååå länge sedan sist. Kvällens rantande avslutades med te hos en god vän. Och nu sitter jag i min favoritsoffa, med datorn i knät och pratar med min favoritpojke. Nu är det bara sängen kvar...

Inga kommentarer: