lördag 17 oktober 2009

Matlagning och helgfrukost

Vid lunchtid på fredagen brukar vi sitta i personalrummet och berätta om våra planer för den stundande helgen. Det är husvagn dit, främmande hit, träningar, cup här, kanske till och med en tripp till någon stugan. Men framförallt pratas det mat. Fredagsmys och matlagning. Vad ska man äta en fredag. Och så jämförs recept och matlagningssätt. Sen kommer även frukosten på tal. Skillnaden mellan en frukost på vardagar och den man äter på helgen.
Nej, för mig skiljer det inte mycket. Det skiljer faktiskt ingeting.
En påse pulver - alltid chokladsmak
En kopp kaffe - eller te. Det är väl här variationen kommer in måste jag erkänna.
En sked Omega3 - ja, smakar varulv.
Lite vatten - med limesmak.
Och en Glukosamintablett - för mina gamla knän.
Idag är det lördag och jag funderade på det här med att jazza upp frukosten. Lösningen blev ett kaffe med smak av vanilj/kola. Det är lite lyxigt. Det räcker för mig.

Varför ska man belöna sig med mat hela tiden? I och med att jag inte har ätit mat på 8 veckor så har jag fått en massa tid över till att fundera på det. Och det jag har kommit fram till är att jag unnar mig vila och välmående. Och att umgås med vänner och familj. Att inte äta långa helgfrukostar eller vällagade middagar är inget stort offer för mig. "Ett nej nu är ett ja till något bättre i framtiden".

Inga kommentarer: