torsdag 1 oktober 2009

Tjejkväll med rabatter

Är det någon mer som sitter i sin soffa iklädd nya skinnstövlar och shorts? Om du gör det kan du väl lämna en kommentar. Jag vill mest bara kolla om någon annan har samma klädsmak som det jag har. Jag kanske kan få förklara mig: jag har äntligen hittat ett par långskftade skinnstövlar som jag kan ha. Ett par stövlar där inte foten hotar med att skrumpna bort på grund av blodbrist eller när tummer och pekfingret på högerhanden är skinnflådda i försök att dra upp dragkedjan. Nej, nej, dom här stövlarna passar!! Jag är urglad! Men något fattigare...det är ju ofta så att det kostar att ligga på topp.

Fördelen för min plånbok var ju att det var Tjejkväll på stan ikväll. För mina skor innebar det 20% rabatt. Så det blev faktiskt helt överkomligt. Tjejkväll...ja, det är också ett slags fenomen. Jag tror att syftet är att locka av oss tjejer lönen som har nykommit. Sen kan man ju hoppas att det också är ett syfte att mammor ska få en ursäkt att få lämna ifrån sig sina barn för att umgås med andra vuxna nån timme. Men mest så är det en ursäkt för oss alla att träffas, skvallra och ta en fika. Så det är väl bara att ta seden dit man kommer!

Var kommer shortsen in då? Det är inte alls väder för shorts, trots de 10 plusgraderna min stad kan erbjuda. Shortsen är bara där för att skorna ska synas ordentligt. Och nej, jag har inte visat mig offentligt så här. Bara nu hemma i soffan, ensam. Förmodligen bäst så :)

Inga kommentarer: