onsdag 7 oktober 2009

Rulla, rulla liten bulla

Jag har kommit på en plan. Den går ut på att göda dom runt omkring mig. På så sätt ser det ut som om jag går ner ännu mer i vikt än vad jag gör. Och hittills funkar planen riktigt bra. Jag har under de senaste två veckorna bakat bullar vid tre olika tillfällen. Och bjudit en massa folk - för jag vill ju sprida ut kilona utan att det riktigt syns. På så sätt kanske ingen kommer på att skylla på mig och jag klarar mig undan. Jippi! Och ser som sagt ännu smalare ut..hihi.

En plåt fick min far eftersom han fyllde år. Den andra plåten fick min syster eftersom hon också fyllde år. Den tredje plåten ska jag fylla ut mina kollegor med idag. Det är min tur att ha fikavecka på jobbet så jag har laddat upp. När jag lika höll på att baka så gjorde jag två små butterkakor och bjöd favvoflickorna S och K på. Själv dricker jag ju bara pulver sen 6 veckor tillbaka...

Dagens I-landsproblem är ju när bullan har för mycket gisch i sig så det väller över kanten.

2 kommentarer:

Soffan sa...

Haha! Ja, jag tror att din taktik fungerar. Och jämarns vilka goda bullar!

Ylva sa...

Men! Du måste ju göda mig också!! Jag vill smaka, ser ju hur gott ut som helst...