tisdag 20 oktober 2009

Med hösten kommer lovet

Den här veckan är som veckan innan...ja, lov helt enkelt. Det är höstlov nästa vecka. Det gör att den här veckan blir en massa avslut och lite på halvfart i andra aspekter. Det är svårt att börja med något nytt för då måste man ändå ta om det efter lovet och det är svårt att avsluta allt eftersom alla inte jobbar lika fort. Plus att det är taskigt mot eleverna om alla lärare skulle avsluta allt samtidigt. Det är då "Klasskampen" kommer väl till pass. Det är en tävlig i Barn-Genifrågor om vem som är smartast i klassen. Vinnaren/vinnarna vinner ära och en bulle i cafeterian. Det är inte svårare än så :)

För mig egen del så ser jag så fram emot lovet. Jag jobbar dock två dagar men de dagarn jobbar jag på Skolforum. Den enda skolmässan som är värt namnet. Hela min arbetsplats ska få åka ner på den i år. Det är ju verkligen inget offer att få åka till Stockholm, bo på hotell och få gå på mässa i två dagar. Sen är jag också ledig. Resten av veckan kommer jag att tillbringa i Göteborg med mina tjejer. Två av mina småtjejer har flyttat dit (igen) så vi ska tillbringa hela onsdagen med att sitta på Vanilj, drickakaffe och prata skit. Fredagen blir Ullared! Praktiskt att vi får lön på tisdag... praktiskt eller planerat? Vem vet.

Inga kommentarer: