söndag 25 oktober 2009

Återvinning de lux

I lördags drog min syster med mig på Fyndmarknad. Det är ett litet finare ord för loppis. Efter att ha betalt parkeringsavgift och inträdesavgift kom vi äntligen (det var iskallt att stå i kö och vänta) in i den stora eventhallen där loppisen fanns. Det var verkligen stort. Och mycket. Och mycket grejer. Och mycket skräp! Men ändå ett och annat fynd. Jag köpte en kappa, original från KapAhl, för 100:- och min syster fick tag i en åkpåse till lillan. Och en flaska vatten slank också ner.

Idag var och mamma på Reprisen. Återvinningsmarknaden alltså. Snacka om skräp! Jag försökte ha "öppna ögon" och verkligen se det praktiska i återvinning...men idag gick det verkligen inte. Tydligen var det bara min och mammas åsikt. Kassakön ringlade sig lååång genom hela affären.

Själv försöker jag ge bort mina överblivna saker. Jag har så svårt att slänga. Jag vill veta att mina grejer kommer till fina hem.

Inga kommentarer: