torsdag 14 januari 2010

En dag av blä

Vaknade 07.06 i morse. Låg länge och tittade på de gröna, digitala siffrorna som tittade tillbaka. Låg länge utan att förstå varför jag störde mig på siffrorna. 07.07. Något fattades. Ah! Klockan har inte ringt! Jag vaknade av mig själv! Jag hade helt enkelt glömt att ställa väckarklockan när jag gick i säng igår. Det har faktiskt aldrig hänt förut. Jag har faktiskt alltid ställt klockan...men jag har inte alltid stigit upp när den har ringt. I vanliga fall börjar RixMorgonZoo skvala 06.10 men med några snoosningar så är jag ändå inte uppe förrän - tidigast - 45 min senare. Det är inte heller ovanligt att jag stiger upp vid 7-tiden. Det beror helt på hur mycket jag förhandlar bort i mitt huvud - dusch, hårtvätt, frukost etc. Så att jag vaknade av mig själv 07 var egentligen inte någon fara. Det var bara obehagligt. Jag hade ju kunnat missa nå. Jag hade ju kunnat komma försent.

Klädde på mig - långkalsonger och polotröja med en yllekofta ovanpå. Det kalla klassrummet skulle besegras! Det var så skönt att inte frysa. Och fram på eftermiddagen hade värmen börjat fungera igen så det blev normal temp i rummet. Dock hann jag bråka med vaktmästarna. Ibland blir jag fashinerad hur inkompetent en människa kan vara i sitt yrke. Vaktmästare. Har hela samhall fått jobb åt kommunen? Idag lyckades vaktmästarn göra allt fel. Totalt fel. Och för att göra fel var dom tvungna att möblera om i klassrummet. Jag hade inte ens tänkt tanken att dom kunde göra så mycket fel på så kort tid. Men tydligen. När jag påpekade att jag vill ha det ändrat käftade gubben emot! Så gör man bara inte!

Det har som varit en blä dag idag. Kan bara hoppas att morgondagen har bättre saker som väntar mig. Eller så behöver jag något att se fram emot? Nå kul. Förslag?

Inga kommentarer: