onsdag 20 januari 2010

Inspirerad till 1000

Jag har haft en väldigt intensiv dag på jobbet idag. Förutom de obligatoriska 8-17 så har jag varit på föreläsning mellan 18-21. Jag är helt slut i ögonen. Det är lite svårt att se förvånad ut. Ögonlocken vill inte följa med när ögonbrynen drar sig uppåt. Jag gissar att jag ser mer drogad ut än just förvånad. Men det bjuder jag på. Det är ju ingen som ser mig :)

Inspirationen kommer från att jag faktiskt har världens bästa jobb. Jag älskar verkligen mitt jobb. Och idag älskar jag mina barn. Jag har världens bästa barn. Och idag var jag världens bästa person. Observera att jag inte var världens bästa lärare för idag handlade inte så mycket om att lära andra utan mer att lära mig själv. Jag har kommit på så många små frön av pedagogiska och sociala finurligheter så jag blir alldeles imponerad själv. Jag testade att lägga fram mina tankar för en klass och de nappade direkt! Jag testade också att lägga fram det till mina kollegor och fick även där ett positivt gehör. Så nu sitter jag här hemma och finular på hur jag ska kunna genomföra mina tankar. Jag känner mig nästan pirrig av förväntan över mitt lilla projekt. Dessutom har jag lekt elektriker och fått ihop två fungerande fönsterlampor till mitt klassrum :)

Föreläsningen handlade om ADHD och hur man ska tänka på när man bemöter folk med den problematiken. Förutom att jag diagnostiserade mig själv och i stort sett alla i min omgivning så blev jag inspirerad. Inspirerad till att gå ut och bemöta. Jag känner helt klart att jag är på rätt väg när det gäller mitt tänkande om adhd och barnen. Kändes inspirerande att känna mig på rätt väg.

Inte så ofta jag bloggar om min egen förträfflighet. Men idag har varit en bra dag. Och nytt för i år är att jag ska ta vara på de bra dagarna. Det finns nog med dåliga dagar att se tillbaka på.

1 kommentar:

Anna Ekman sa...

Hurra för alla braigheter! Jag har varit braig idag också, eleverna har varit braiga, lektionerna braiga, jag har betett mig braigt med en trött, arg, skrikande och vill-inte-göra-någonting-alls tvåochetthalvtåring på stan idag.