torsdag 7 januari 2010

Med risk för att tjata

Det är fasiken så kallt, alltså. Vi hade -32 i byn där jag jobbar. Efter arbetsdagen hade jag rätt så kantiga däck på bilen. Den skuttade och juckade sig som hemåt när jag väl släppte loss den från stolpen. Den ville hem till garaget. Och nu får den stå kvar där resten av dagen. Jag kommer inte att sätta min fot utomhus något mer det här dygnet. Kanske om nån erbjuder mig stora pengar, men bara kanske.

Min effektivitet från i morse höll i sig till kvart i två-snåret. Då kom stora klubban i huvudet och Bea kände inte för att jobba mer. Det finns egentligen tusen saker att göra på jobbet men efter att ha packat upp stolarna till mitt klassrum och fått dessa på plats, packat upp alla höstens flyttlådor, hängt upp allt på väggarna och hjälpt till med diverse dataihopsättande kände jag mig färdig. All planering går ju att göra en annan gång. Som jag vanligen gör.

Så med en frusen kropp, det är i och för sig bara -29 nu, och trötta ögon kommer jag fortsätta min kväll i soffan. Under täcket. Med datorn i knät.

Inga kommentarer: