fredag 15 januari 2010

Hämnden är ljuv?

Till och med mina elever irriterar sig på hur vaktmästarna har gjort sitt jobb i mitt klassrum. Grejen är att dom har hängt upp ett skåp. På helt fel plats. Så fel så att det stör fortsatt verksamhet i klassrummet. Jag har fått flera erbjudanden om att pojkarna i 9an ska veva mot maktmästarn. Jag uppskattar tanken men jag tror inte att det är så ok om jag lät ungarna veva mot vuxna män. Inte för att jag exakt vet hur detta vevande ska gå till men jag känner att det inte vore så bra. Speciellt inte om pojkarna sen säger "men Bea sa...".
Hur det än är så tror jag att vaktmästarna tog ut sin hämnd på mig på en gång. Skåpet är i plåt och glas. Det är i stort sett totalt omöjligt att ta sig in i skåpet när det är låst. Skåpet är låst. Nycklarna ligger på hyllan. I skåpet.

Jag hann få puls igen och ungarna tyckte att vi skulle veva ännu mer. Förstår fortfarande inte det där med veva...
Dock hade jag så tur så jag kunde gå till min kollega och låna hennes nyckel till ett liknande skåp. Det var för väl. För hur skulle jag ha kunnat ta det med vaktmästarna utan att tappa fattningen?

Inga kommentarer: