torsdag 7 januari 2010

Saker som tar emot

Nu är det bistert ute. Jag känner mig inte speciellt angelägen att gå ut i -27.6 gradig kyla. Nog för att jag är förberedd. Jag har mina nya microfiberlångkalsonger, julklapp jajjemän, på mig idag. Samt byxor så klart. Dubbla tröjor. Letade fram fjolårets fodrade vinterskor. Och mina täckbyxor. Jag tror att jag är lite kär i täckbyxor. Vilken fantastisk uppfinning! Snart kommer jag att bylsa på mig alla dessa kläder, plus fodrad täckjacka, vantar och mössa - alla dessa kläder för att sätta mig i en varm bil och köra 2 mil. Och sen stanna inne hela dagen. Kanske lite overkill? Nä, frossan är inte att leka med. Den vill man inte ha in i kroppen. Börjar jag bli gammal?

En annan sak som tar emot är det faktum att jag sitter här vid datorn den här tiden på dygnet. Jag är vaken, pigg till och med, klar med alla morgonbestyr och har 45 min över. Hur kunde det ske? Efter att ha varit ledig i två veckor har jag hunnit vända på dygnet, tagit sovmorgon varje morgon så att säga. Och eftersom jag var ute på lokal i tisdags så sov jag länge i onsdags. S, T, K och jag satt även uppe halva natten och ignorerade att det var vardag idag. Trots detta, trots att jag med våld vände tillbaka dygnet, trots att jag knappt har sovit i natt, så är jag vaken, pigg och färdig för drabbning. Men det tar verkligen emot att fara till jobbet 45 min innan jag börjar.

Inga kommentarer: