måndag 19 januari 2009

Baracken...

Min skola är under ombyggnad, så mycket tid har gått åt till att packa kartonger, bära saker och fundera var vi egentligen ska rymma allt. Ungarna är hoptryckta på halva yta och vi lärare är utlokaliserade i baracker på innergården.

Vi försöker verkligen ta det här med barackerna som ett roligt och positivt inslag i våran arbetsdag..."tänk på all frisk luft vi får" (när vi går mellan skolan och barackerna), "vad mysigt vi har det". Och ja, det är mysigt. Vi är 9 stycken i våran barack. Alla hälsar glatt och hjärtligt på varandra när vi kommer in i baracken. På riktigt alltså, det är roligt att komma in i baracken. Själv har jag pyntat mitt utrymme med all min rekvisita från undervisningen. På väggen hänger en bönematta (förlåt alla muslimer), på gallret som är för fönstret har jag ställt upp min menora, min del av Berlinmuren, min mezuza, en ängel och en kamel (nja.. den har jag nog ingen användning för i min undervisning..men den är söt!). Söta U har dessutom hängt upp en julgransbelysning som fönsterlampa. Myspys!

På anslagstavlan har vi en bild av en annan Barack. Obama förståss.

Tillbaka till våra baracker - i morse hade det hänt...det tog bara 3 veckor...inbrott.

Baracken 0 - Tjuven 1

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack vilken kul sida, den kommer jag definitivt använda mig mycket av.
Jag vet att man inte ska lägga upp allt kring maten men hoppas att det kommer släppa lite nu när jag får ta tag i resterande liv också :)

Tråkigt med inbrottet :(

Peppkram!

Anonym sa...

HEJ! :D

svar: jamen jag ser ju det! vad bra att du sa till! :)

men åh, så tråkigt med inbrott! :( jag förstår verkligen inte hur folk kan vara så hänsynslösa och tycka ngt sådant är roligt. :/