tisdag 20 januari 2009

Bra och dåliga saker

Bra saker:

* Tulpaner! Nu på våren är det helt underbart. För nu finns tulpanerna i affärerna. Vad som är så bra med just tulpaner? Tänk dig ljudet av en bukett krispiga tulpaner. Sen blommorna...spröda, läckra och i fina färger. Både knoppen och den utslagna blomman är vacker. Ska man göra mig glad ska man ge mig tulpaner!

Dåliga saker:

* Min mobiltelefon. Köp ALDRIG en Sony Ericson w910i. Den är faktiskt totalt världelös. Den stänger av sig hela tiden... den har faktiskt haft en bättre period nu ett tag, men så igår hände det. Och sen dess har det bara hänt. Idag stängde den av sig mitt i ett samtal. Det är så irriterande. När jag frågade en försäljare om råd fick jag det mest intelligenta svar en försäljare kan ge: "Det beror på den kosmiska strålningen. Strålningen från solen och rymden stör." Men så praktiskt! På så sätt slipper dom ju betala för att laga min telefon. Och det är ju praktiskt...för alla utom för mig.

Inga kommentarer: