fredag 23 januari 2009

Igår - en skitdag

Igår var en sån där dag som man kan undra över. Inget gick min väg utan snarare mot min väg. På jobbet hade hormondemonerna tagit tag i alla 14åriga pojkar som jag försökte undervisa. Dom var som besatta! Och jag blev bara arg. Att bli arg för en sån sak tar mer energi än vad man kan tro. Det är mycket enklare att bli arg, skälla på nån och sen ha agerat ut konflikten. Men kampen mot hormondemonerna är sällan så enkel. Jag blev arg men mina utskällningar rann av eleverna som vatten på en inoljad gås.

När jag kom hem surade jag i soffan lite. Det blev inte bättre av att jag hittade fel i mitt handarbete (elefanten ser inte riktigt...normal ut).

Innebandy med tjejerna - alldels för få deltagare = jobbigt.

När jag skulle laga middag tog jag fel ingredienser.

Det bästa som hände var att jag somnade före kl 22 och vaknade i morse mycket gladare och mycket piggare. Så idag ser jag ljusare på livet. Jag och Fia planerar afterwork och det flera dagar ledigt. pepp,pepp

2 kommentarer:

Anonym sa...

usch vilken dag, hoppas det känns lite bättre idag :)
Peppkramar

Anonym sa...

Haha, jag fick läsa lite längre ner i bloggen för att förstå vad du menade med handarbetet och elefanten, men nu förstår jag. :) Jag tror att elefanten kommer bli (om den inte redan är klar?) skiiitasnygg! :D på tal om det, jag stickar en rosa stickning, men jag vet inte riktigt vad det är.. aja, hoppas du haft en bra dag, Bea! :D Imorgon kommer jag nog troligtvis besöka porsnässkolan förresten. :)