söndag 18 januari 2009

I-landsproblem

Jag är trött. I kroppen och i huvudet. Både kroppen och huvudet har varit på Källan Spa i helgen. Och det är mer tröttsamt än vad man kan tro. Faktiskt! Men ja, jag vet...det är helt klart ett I-landsproblem. Kroppen är alldeles badad och skrubbad, huvudet är fullt av minnen och sinnet är fullt med välbefinnande.

För dig som inte har varit på Källan kan jag säga att det är helt klart värt sin resa dit. Det ligger inte nära någonting, någonstans men när man väl är där är det just det som är meningen - att det inte ska vara nära någonting.

Den ungerska bodyscrub som jag hade valt passade mig perfekt. Jag är så torr och det kliar så lätt på mig när det är vinter. Min tanke var att scrubba bort lite döda hudceller och mjuka upp de som fortfarande levde. Sen att slippa göra det själv är ju lyx. Jag behövde inte ens böja armen själv när hon gnuggade på mig. Efteråt var jag mjuk, ren och fri från döda celler!

Längtar redan till nästa gång...

Inga kommentarer: