söndag 25 januari 2009

Ny offensiv på livet

Jag har funderat ganska mycket de här senaste dagarna. Saker och ting har inte gått min väg på sista tiden... Istället för att fortsätta gräma mig över att saker går fel kanske jag ska ändra inställning? Saker behöver inte gå fel utan kan istället bli just rätt. Allt sitter ju ändå i mitt huvud. Det är jag som bestämmer. Och det är coolt!

I morse åkte vågen upp på en hylla i skrubben. Att ställa mig på vågen upplever jag som ett misslyckande, så på det här sättet så eliminerar jag möjligheten att misslyckas. Smart va? Jag har också tänkt på det här med kosten...GI verkar inte funka för mig längre...då är det lika bra att jag slutar försöka. Istället ska jag äta "normalt" men undvika snacks och godis. Min lilla släkting C har lyckats så bra med just bara det, att inte äta godis. På helgen ska jag få fika om jag vill.

Eftersom jag redan har jämfört mig med hur jag var för ett halvår sedan, så är det väl lika bra att fortsätta jämföra. Det var ju uppenbart ett vinnande koncept. Då tränade jag massor och njöt verkligen av det. Så då är det väl bara att börja om med det då? Äta normalt men träna mer och njuta av det jag gör. Det är min nya offensiv i livet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Klart att det är du som bestämmer, jag tror man kommer långt bara genom att ända sin inställning. Strunta se det negativa och fokusera på det positiva, det kommer man långt på tror jag. Låter smart att göra det som känns bäst för dig, man ska ju må bra medans man gör det :) Kram
Kram