onsdag 14 januari 2009

Dagens litteratur

På en annan sida som jag har på nätet har jag citerat två kloka kvinnor i min närhet. Den första kloka kvinnan har i dagarna ploppat ut sitt första barn. Tydligen har hon hittat rätt.

En klok kvinna sa en gång.." En man är som en bok. För att veta vilken genre man gillar måste man läsa många olika böcker. När du sen är redo för att bestämma vilken genre du tycker bäst om måste du titta i din bokhylla, fundera vad de olika böckerna handlade om och vad de gav dig. Sen är det bara att hitta den ultimata boken. Kanske finns den i din samling, kanske måste du leta på andra ställen."

En annan klok kvinna sa.."Just nu skulle det räcka med en lättläst pocket..."

Så...hur fyller man en bokhylla?

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack så mycket för din fina kommentar, nu längtar jag efter alla mina vackra fula märken på skärpet :D
Välkommen till blogglivet, hoppas det kommer gå bra!