onsdag 21 januari 2009

Motivation, eller bristen på detsamma

Jag har lite svårt att hitta motivation just nu. Det är väl motivationen i allmänhet jag pratar om... jag känner inte att jag orkar ta det lilla extra steget som behövs för att verkligen lyckas. Med vad? Ja, jag vet inte. Känns bara så i allmänhet.

Jag vet att jag kan det här med mat och motion men jag har inte riktigt motivation att vara riktigt hård och strikt med mig själv. Idag har jag ätit en massa Toblerone. Tyvärr så ingår inte Toblerone i någon aktuell diet (Jag har ju inte frågat Mona Sahlin om råd, dock...). Dessutom är det så svårt att motivera mig att försöka komma upp i samma motionsnivå som jag hade förra året. Det här har jag ju redan beklagat mig över i ett annat inlägg...men det har inte gått över än.

Att vara ensam är inte heller helt motiverande. Mitt nyårslöfte är "Att inte ha några förväntningar". Det är ju inte speciellt motiverande heller, jag vet. Men det är lite så jag känner...jag förväntar mig inte att träffa någon. Men jag vill...men jag vet inte vad jag ska göra åt saken. Det mesta känns inte helt bekvämt eller motiverande.

Så vad gör jag? Jag sitter här i soffan och virkar en elefant. Haha, jag vet hur det låter!

3 kommentarer:

Anonym sa...

En tävling du inte borde missa :D

http://mariasdagbok.blogspot.com/2009/01/nyhet-p-min-blogg.html

kram

Anonym sa...

Men toblerone är ju gott.....

Anonym sa...

Självklart har jag massa pepp att ge, får ju alltid så fina kommentarer av dig :)

Jag förstår att det inte känns lätt när motivationen inte går att hitta och man bara vill kunna ha samma motivation som alla andra.
Ett tips som jag fick för några år sedan då jag gick ner ganska mycket i vikt men kom till en platå som jag inte kom över och blev ganska ledsen var att försöka tänka över de stora saker jag gjort i mitt liv. Även fast man kanske för tillfället inte känner att man gör något eller att man känner sig ensam så har man ju oftast en del bakom sig. Själv satte jag mig ner en kväll och började skriva en lista över de saker jag gjort som jag var stolt över mig själv över och det kändes faktiskt genast ganska mycket bättre. Man är duktigare än vad man tror ibland. Något jag gör idag när jag känner att jag inte har all den motivation som jag vill ha är att tänka på framtiden lite, tex "tänk vad kul det blir att få träffa min familj i sommar och dom för första gången får se att jag gått ner i vikt" och liknande saker för då vill man förverka det.
Hoppas du hittar motivationen igen du är ju så duktig :D Kramar från tjockisen