torsdag 25 juni 2009

Irriterad och oroad - världsliga saker

Eftersom jag är på semester och inte har min egen dator med mig så är jag hänvisad till webbversionen av mitt mailprogram. Det är helt ok i vanliga fall. Men just nu, när jag inte har läst min mail på snart en hel vecka, fungarar inte sidan. Det är ytterst irriterande och jag tror att det egentligen är ett attentat mot min person. Eller så inte.

I eftermiddag sätter jag mig på ett tåg igen. Hade det varit som tidigare resor så skulle jag hoppa av tåget när jag närmade mig hemmet. Men inte den här gången. Nu ska jag sitta kvar, åka förbi min hållplats för att efter ytterligare några mil byta tåg. Och det är nu det blir spännande. Jag har 10 min på mig att byta tåg i Boden för att ta mig vidare till Kiruna. Jag vet att jag inte borde oroa mig för den snälla tjejen på SJ lovade att dom skulle stå för ev ombokning ifall tåget är försenat. Och när är inte ett tåg försenat? Jag oroar mig lite i förväg för något jag absolut inte kan påverka. Och det är ju dumt. Eller hur? Det är inte förrän kl 10.20 i morgon jag verkligen vet hur det kommer att gå. Men det skulle vara så äschligt om jag missade tåget. För på det tåget sitter min vän som jag ska hälsa på. Och åka tåg själv till Kiruna är inte så kul. Om om så är fallet så har jag bunkrat upp med diverse virkprojekt.

Inga kommentarer: