tisdag 23 juni 2009

Resan fortsätter

Steg två i min resa bestod i att ta tåget från Växjö till Göteborg. Vi lämnade regnet och de toksvarta molnen och kom fram till ett strålande, soligt Göteborg. Nejdå, jag är inte alls partisk, men det är som lite finare här än på andra platser. Dock fortsatte färden några mil norrut för att komma hem till Ia och hennes lägenhet där jag ska bo de närmaste 4 dagarna.

Måndagen bestod i att testa det nya sushistället som har ploppat upp här ute i den lilla orten. Det var helt ok. Det får 4 av 5 ätpinnar. Det finns nämligen ett annat sushiställe här. Det har ett fantastiskt buffébord av läckerheter. Där kan jag äta mig sjuk på sushi! Så dit ska vi gå på onsdag :)

Kvällen spenderade vi på Liseberg tillsammans med Lotta Engberg, Brolle, Ola, Nanne Grönvall och Christer Sjögren. Fantastisk stämning!

Inga kommentarer: